profile-pic
Torill Halland Thune 2017-2019

Torill

 

Før jeg møtte Kim så likte jeg ikke tanken på å vise fram hvor dårlig form jeg var i og risikere å møte en PT på 20 år som skulle piske meg gjennom timene. Timene med Kim var heldigvis noe helt annet og han viste trygghet, kunnskap og inntrykk av oppriktig interesse for meg som kunde. Måten han presser meg på er motiverende og aldri masete, og selv om framgangen kan ta pause innimellom så forklarer han hvorfor og da føles det aldri som et nederlag.

To av målene da jeg startet var å bli fri fra daglige magesmerter og å fullføre en “hemmelig” drøm jeg hadde hatt om å klare chinups, noe jeg ikke hadde trodd jeg ville klare. Magesmertene forsvant etter kort tid med endret kost og det var en helt ubeskrivelig følelse da jeg hadde gått en hel uke uten smerter. Tidligere var hver dag etter lunsj en kamp for å holde ut resten av arbeidsdagen. Nå har jeg vært fri for magesmerter i to år.

Den første chinup’en jeg klarte uten hjelpemidler var også en stor seier og det er fortsatt like gøy selv om jeg nå bruker ekstra vekt i stedet for å få hjelp av en strikk.

Jeg har aldri opplevd noe negativt fra Kims side. Han er flink til å både presse og oppmuntre, og det er godt å kjenne at man klarer å yte mer enn man trodde var mulig.

De viktigste forandringene jeg har opplevd etter å ha jobbet med Kim kan jeg liste opp som;

Fri for magesmerter, gått ned over 10kg, men økt i muskelmasse, fått masse energi, mindre søvnbehov og jeg kjenner meg sjelden sliten. Jeg har bedre konsentrasjon og fokus, stabilt humør, veldig sjelden søtsug (noe som var en daglig utfordring tidligere). Jeg har nådd flere treningsmål, noe som har forandret seg underveis, og der trening tidligere var noe jeg følte jeg måtte gjøre, er det det nå noe jeg gleder meg til.

Til sist vil jeg si at Kim motiverer der jeg selv tviler. Hans tro på meg gir meg lyst til å yte ekstra, også mellom timene, for å nå mine mål. Presset er akkurat hardt nok, men aldri på en negativ måte. Måten han tar kunden på alvor vises gjennom tilbakemeldinger i appen hans og i timene, og når jeg ramler litt ut av det selvvalgte opplegget så følger han opp og veileder meg tilbake.

 
profile-pic
Camilla Myhre Mars 2018

Camilla

 

Kim ser deg, bryr seg og er utrolig kunnskapsrik på mage/ tarm og kosthold. Han legger opp et skreddersydd program etter hva du har av ønsker. Behagelig men streng og personlig syns jeg det var deilig å bli kjørt hardt uten å bli skreket til som jeg har opplevd hos andre PT’r. Han oppdaget at jeg hadde delte magemuskler etter barnefødsler ingen fysioterapeut eller lege har oppdaget etter mange år med rygg/ hoftesmerter.

 
profile-pic
Øyvind Såtvedt Jan 2019

Øyvind

 

Jeg begynte å trene med Kim i august 2018. Kim har hjulpet meg med å sette realistiske mål for treningen, noe som har gitt meg mestringsfølelse og betydelig forbedring i fysisk styrke. For første gang i livet opplever jeg at trening er gøy - ikke bare et ork. Jeg vil ikke nøle med å anbefale Kim til andre som vurderer PT!

 
profile-pic
Diana Karpenko Feb 2019

Diana

 

Anbefales på det sterkeste for alle oss som trenger en liten/stor spark bak for å nå målene!!! Kim hjalp meg veldig for å komme i form etter graviditet og fødsel. På bare 3 måneder med effektiv kostholdsveiledning og treningsplan er jeg godt som ny. Tusen takk Kim!!!

 
profile-pic
Anne Jorunn Børresen Mar 2017

Anne Jorunn

 

Fy søren dette her ser bra ut!! Får nesten dårlig samvittighet for betalingen fra meg kan umulig stå i forhold til alt arbeidet du har lagt ned i dette. Jeg håper du får veldig mange abonnenter, de vil iallfall få en veldig dyktig pt, kostholdsveileder og motivator ? (klippet fra en mail fra Anne Jorunn til syperFitness, med tillatelse)

 
profile-pic
Børge Bjørnseth Nov 2016

Børge

 

Jeg kom i snakk med Kim i jobbsammenheng, og det viste seg at han tidligere hadde hatt stort sett de samme utfordringer med magen og kosthold som meg. Jeg har glutenallergi, og slet mye med energi og å legge på meg selv om jeg spiste glutenfritt. Etter å ha pratet endel med Kim forsto jeg at kompetansen hans var inngående på hvordan magen og kroppen fungerte og at han hadde lykkes med å overkomme problemene og nå kunne trene hardt med en kropp som faktisk tok til seg treningen. Jeg meldte meg derfor på opplegget med trening og kosthold. Videre kort fortalt fortsatte inntrykket av Kims kompetanse som solid, og jeg følte jeg alltid fikk veldig gode og utdypende svar på stort sett alle spørsmål jeg hadde. Jeg har vært veldig fornøyd med oppfølgingen, og vil absolutt anbefale Kim. Oppfølgingen til lavkarbo har vært suveren, og jeg føler nå at kroppen tar til seg trening bedre og at jeg har mer energi enn før, og et litt klarere hode.

 
profile-pic
Randi Lund Juni 2017

Randi

 

Nå er det litt over 1 år siden jeg møtte min samboer Kim. Jeg ble fort innviet i hans sykdomshistorie og hvordan han spiste seg frisk fra mageproblemene sine. Selv har jeg hatt god helse hele livet. Jeg fikk enn dog smake på hva det vil si å ha det vondt etter en alvorlig kneskade sommeren 2015. Jeg slet fortsatt med smerter i april 2016, men av alle ting så påsto Kim at kneet mitt kunne bli bedre av å spise lavkarbo. Jeg stilte meg tvilende til at kosthold skulle virke på noe så mekanisk som et operert kne. Likevel så kunne jeg ikke la være å gi det et forsøk. Jeg gikk ”all in”! Rent praktisk var det ikke så vanskelig; frokosten gikk i å møvle ost, jeg byttet ut brødskivene til lunsj med omelett eller en mektig salat, og jeg begynte å lage middag fra bunn i stedet for Findus pastakylling o.l. Nå ble det mer kjøtt, fisk, og grønnsaker. Og mye mer smør! Fra før så spiste jeg aldri ris eller potet attåt uansett, så her var overgangen enkel. Etter ca 2-3 uker var jeg overbevist! – jeg våknet en morgen og lurte på ”hvor er kneet mitt?!” Det føltes ikke lengre betent. Nå har jeg spist lavkarbo i 1 år, og jeg elsker det! Jeg har alltid vært slank, men tidligere måtte jeg ”passe på” for å ikke legge på meg. På lavkarbo så spiser jeg meg alltid stappmett, både til lunsj og middag. Jeg fråtser bl.a. uhemmet i smør og ost (som jeg elsker), og det skjer ingenting med vekta. Tvert om - jeg må passe på å spise nok! Og til opplysning; jeg gikk ufrivillig ned 2-3 kg i starten, men det stabiliserte seg heldigvis der. Jeg er nesten aldri oppriktig sulten slik jeg var ofte før. For eksempel så holder det med en smør-kaffe til frokost. Jeg har sluttet å sove på ettermiddagen fordi jeg har mer overskudd. Jeg trener bare en, maks to ganger pr.uke, men føler meg likevel i bedre form enn da jeg trente oftere. Ellers er jeg mindre tørst (drakk mye vann før), mye mindre kviser og ingen PMS-symptomer. Og med fare for å dele for mye: jeg trenger knapt å tørke etter å ha vært på do! Jeg er bioingeniør og jobber bl.a. med avføringsprøver, så jeg kan skrive under på dèt ikke er mange forunt. Og som mange nå vet; avføringen gir en viktig indikasjon på helsestatus. Til slutt, som tidligere ihuga sjokoholiker, så er jeg nå mer enn nok tilfreds med et par biter 70% Premium sjokolade. Det er en sann befrielse å slippe søtsug! Og med Kim’s utsøkte evne til å lage gode, og særdeles sunne middager (ref. syperfitness på Instagram), kan jeg med entusiasme melde at jeg har aldri følt meg bedre!

 
profile-pic
Chris van Dongen Juni 2017

Chris

 

Jeg er virkelig fornøyd med det program du satte opp til meg. I februar veide jeg 105 kg og klarte å ta av 12 kg i vekt frem til mai. Kroppen har endret veldig til det positive takket være din gode veiledning og oppfølging.
Jeg har fått mer energi og sover mye bedre om natten.

 
profile-pic
Tore Storsveen Sept 2015

Tore

 

Gjennom en årlig sjekk hos fastlegen fikk jeg vite at jeg hadde prediabetes. Ikke lenge etterpå kom jeg i snakk med Kim og fikk råd og tips om kosthold i tillegg til en forklaring på hvorfor maten min var på vei til å gi meg diabetes. Dette var sommeren 2015, jeg startet med lavkarbo og jeg grillet og koste meg uten kaloritelling eller vanskelige menyer. Jeg hadde ikke spist lavkarbo før, men det var i hvert fall ikke vanskelig å spise godt... På drøye 3 uker hadde jeg gått ned 6kg og i løpet av de neste 5-6 ukene gikk jeg ned 6 kg til. Totalt ca 12kg på 2 måneder og en ny legesjekk viste null tegn til prediabetes og alt annet av blodprøver var også i orden.

 
profile-pic
Deyana Søfteland juni 2018

Deyana

 

Jeg tok kontakt med Kim for en gratis PT-time da jeg skulle begynne å trene. Jeg hadde ikke trent på en stund og var litt usikker på å jobbe med en personlig trener, men Kim virket hensynsfull og hyggelig, så jeg bestemte meg for å prøve. Det har jeg ikke angret på! ? Han er både hensynsfull og forsiktig og tilpasser alt etter mitt nivå og dagsform. Han roser og heier og har laget et opplegg som ikke er for hardt, noe som har gitt meg bedre selvtillit, hjulpet meg til å spise bedre, sove bedre og bli både sterkere og gå ned i vekt. Jeg ser til og med litt muskler i speilet nå, og det er gøy! ? Han er ikke bare opptatt av hva som skjer i treningstimene, men har tips og råd om hva man kan gjøre med alt som har med helse å gjøre utenfor også.